Supporttekniker sökes till PIN Sweden i Göteborg

Supporttekniker sökes till PIN Sweden i Göteborg

Nu är vi på jakt efter en ansvarstagande och idérik Supporttekniker!

Vi letar efter en team-player som kan ta oss till nästa nivå, till PIN 2.0!

Är du driven, utrustad med ett nyfiket sinne och har ett naturligt intresse för teknik? Då kan du vara vår nästa kollega! Välkommen att skicka in din ansökan på cv@pin.se

Om Pin Sweden AB

PIN ingår i koncernen InfraCom Group tillsammans med IP-telefonibolagen Weblink och Cellip, webbtjänstebolaget internet.se och ISPn Öretel.

Koncernen består av ett 80-tal medarbetare och vi börsnoterades under 2018 – som blev startskottet för vår spännande förändringsresa mot PIN 2.0!

Vi är en helhetsleverantör inom Telekom som erbjuder skräddarsydda Hosting-lösningar i världsklass!

Dessa skapar driftsäkerhet samt tillgänglighet för våra kunders verksamhet.

Vår välvilja att hjälpa kunderna tillsammans med vår personliga service och lokala förankring utmärker PIN.

Om tjänsten som Supporttekniker

Ditt mål som vår nya Supporttekniker är att överträffa våra kunders förväntningar.

Du arbetar aktivt och brett med support av alla våra olika tjänster.

Ditt huvudsakliga ansvarsområde går ut på att felsöka vid mottagandet av inkommande ärenden samt att proaktivt verka för minimala driftstörningar.

Du känner dig bekväm i de flesta webbplattformar samt har erfarenhet av DNS:er och domänhantering. Hos PIN får du som supporttekniker ständigt chansen att säkra och utmana din kompetens.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Sköta den dagliga supportdriften.
  • Felsöka och hitta lösningar på tekniska problem.
  • Konfigurering och Felsökning av Linux och Windowsplattformar.
  • Konfigurering och Felsökning av våra Webbhotell
  • Hantera Domäner och Certifikat
  • Konfiguration och Administration av molnlösningar såsom Office365
  • Supportera terminalserverlösningar
  • Hjälpa oss sträva mot nöjdast kunder på marknaden!

Vi söker dig som…

…med ett kreativt och kritiskt öga snabbt kan lokalisera problem och lösa dem!

Du är en kameleont med förmågan att snabbt sätta dig in i olika, unika IT-miljöer. Som person är du väldigt entusiastisk och uppfinningsrik.

Du tycker om att hålla dig till givna ordningsföljder och pratar ”script-språk” flytande.

Trots att du är självgående och gillar att fatta egna beslut är du social och trygg i kontakten med andra människor och kunder.

Du jobbar som allra bäst när du får chansen att både peppa och bli peppad i ett ambitiöst team!

Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning inom IT, data eller teknik men vi söker även dig som brinner för att lära dig nya saker!

Dessutom är det meriterande ifall dina erfarenheter från tidigare jobb matchar ditt naturliga intresse för teknik.

Du har räds inte när någon nämner en bokstavsförkortning du inte känner igen – istället slukar du allt nytt som kommer i din väg.

Du har god kommunikativ förmåga i svenska och engelska, i tal såväl som i skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vad vi erbjuder dig

Som PIN:s nytillskott får du kliva in i en dynamisk miljö där utvecklingstakten är snabb, utmanande och inspirerande.

Med gediget stöd hos chefer och kollegor finns alla förutsättningar för att du ska trivas och utvecklas.

Vi erbjuder dig en roll där du har stort utrymme för frihet och kreativitet i en platt organisation med mycket energi och entreprenörsanda.

  • START: Enligt överenskommelse
  • PLATS: Göteborg
  • OMFATTNING: Heltid
  • LÖN: Fast lön
  • ANSÖK: cv@pin.se märk med Supporttekniker
  • SISTA ANSÖKNINGSDAG: 2019-02-28

Är detta du? Skicka in din ansökan med CV omgående då platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag (2019-02-28)! Vi ser fram emot att höra av dig.

Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt från rekryteringsbolag.